Hotelmanager: verkorte, praktijkgerichte opleiding

28/03/2019 Robert de Bruijn

Heb jij altijd gedroomd van een loopbaan in het hotelwezen? Je hebt in het verleden weleens nagedacht over het starten van een opleiding aan de Hogere Hotelschool, maar die stap uiteindelijk nooit gezet. Verdiep je alsnog in dit vakgebied door je in te schrijven voor de praktijkgerichte en verkorte opleiding Hotelmanager. Maar wat komt er eigenlijk allemaal aan bod tijdens deze opleiding? Waar moet jij allemaal op letten als professioneel hotelmanager?

NHOC Hotelmanager is een praktijkgerichte thuisstudie. Je leert dus comfortabel en op eigen tempo vanuit huis of op een andere plek waar jij goed kan studeren. Dit betekent dat je deze opleiding prima kunt combineren met je huidige werk of studie. Handig toch?

Snel je diploma behalen, maar zonder druk

Voor het succesvol afronden van Hotelmanager geldt een gemiddelde periode van drie tot zes maanden. Schat je in dat je meer tijd nodig hebt? Geen probleem. Bij NHOC begrijpen we dat niet iedereen evenveel tijd tot zijn of haar beschikking heeft. Je krijgt dan ook gegarandeerd tot 1 jaar online begeleiding van een docent uit het vakgebied. Dankzij de combinatie van deze persoonlijke begeleiding en  praktijkgerichte lesstof leer je alle relevante competenties die een hotelmanager nodig heeft.

Praktijkgerichte lesstof

Je dompelt jezelf onder in het reilen en zeilen van een hotel. Zo leer je hoe je ervoor zorgt dat alle hotelkamers net en aangenaam zijn, op het moment dat jouw gasten inchecken. Leg je gasten letterlijk en figuurlijk in de watten. Minstens zo belangrijk is de zorg voor een heerlijk en gevarieerd ontbijt met: versgebakken broodjes, genoeg en gevarieerd beleg, versgemalen warme bonenkoffie en een frisse fruitsalade. Jij leert hoe je dit elke ochtend op tijd serveert door jouw team goed aan te sturen. Een goed hotel staat en valt bij de continuïteit van haar kwaliteit. Tijdens de cursus wordt je dan ook geschoold in het uitvoeren de juiste kwaliteitschecks. Om de kwaliteit te waarborgen is een nauwe samenwerking met leveranciers en zakenpartners vaak erg belangrijk. Ook hierin ga jij je verdiepen als hotelmanager in opleiding.

Stage lopen

Het lopen van een stage voor deze opleiding is zeker raadzaam, maar niet verplicht. Tijdens een stage leer je het vak van dichtbij kennen en kun je jouw theoriekennis toepassen in de praktijk. Hierdoor kun je goed proeven van het vak hotelmanagement. Zodra je een leuke stageplek op het oog hebt, kun je bij NHOC een stageovereenkomst aanvragen.

Ga voor een dynamisch beroep als hotelmanager bij Nederlandse hotelketens als Fletcher of Van der Valk, of richt je pijlen op een buitenlandse carrière bij de crème de la crème onder de hotelketens: Hilton Hotels. Óf ga voor een andere carrière in de horeca. Met de opgedane kennis en vaardigheden ben je natuurlijk breder inzetbaar dan enkel het hotelwezen. Schrijf je in en vergroot jouw mogelijkheden!

relatedBlogs

Vijf stappen om je eigen zaak te starten

relatedCourses

previousLabel

5 Tips om zelf mooie communie- of lentefeestfoto’s te maken

nextLabel

Maak de beste foto's met 'de regel van derden'

mostRead

De 3 belangrijkste verschillen tussen NHOC en MBO

10/01/2019

5 goede manieren die klanten waarderen

15/11/2018

Beginnen met een thuisstudie? Stel jezelf deze vijf slimme vragen!

02/11/2018

relatedCourses

Hotelmanager

Ontdek alles over het reilen en zeilen van een hotel.

studyCategories

Management & Bedrijfsvoering