Waarom een diploma belangrijker is dan ooit tevoren

16/08/2021 Thomas Verlinden

Wie dit jaar op zoek gaat naar een baan, gaat spannende tijden tegemoet. Je hebt vast al gemerkt dat je lang moet zoeken naar interessante vacatures en dat de concurrentie torenhoog ligt. Gelukkig begint de economie terug op gang te komen! Dit is voor de meeste bedrijven het ideale moment om nieuwe werkkrachten aan te nemen en op te leiden, dus laat de goede moed zeker nog niet hangen!

Hoe kan jij je carrière succesvol lanceren en enkel nog maar vooruit kijken? Zorg ervoor dat je jezelf onderscheidt van je concurrenten en dat je eruit springt bij je sollicitatie. Dat doe je bijvoorbeeld door nieuwe skills en vaardigheden te leren en je bij te scholen. Een opleiding opent nieuwe deuren en je verbreedt er je eigen perspectief mee. Misschien kies je achteraf wel voor een baan of een sector waar je niet meteen aan had gedacht. Let wel dat je op jouw niveau blijft solliciteren en niet afzakt!

Door de uitdaging aan te gaan en een opleiding te volgen, toon je je sterke motivatie en je wil om bij te leren. Het geeft je toekomstige werkgever het signaal dat je een waardevolle toevoeging voor het team zal zijn en dat je steeds mee bent met de laatste nieuwe ontwikkelingen. Wie zich nu concentreert op het behalen van een extra diploma, geeft zichzelf bovendien ook wat meer tijd om te solliciteren en zekerdere tijden af te wachten. Win-win!

Aan onze school vind je korte opleidingen om je cv aan te vullen met waardevolle skills, maar ook langere allround opleidingen waarin je stap voor stap alle aspecten van je nieuwe carrière leert kennen. Onze docenten staan met beide voeten in het werkveld en weten exact wat werkgevers zoeken in de perfecte kandidaat. Zij zijn jouw ticket naar succes; je moet het alleen zelf nog verzilveren en alles op alles zetten om je diploma te behalen. Succes!

relatedBlogs

Maak de beste foto's met 'de regel van derden'

10 studietips voor onze studenten

Wat is een burn-out?

relatedCourses

Business Management - Allround, Dierenzorg - Allround, Fotografie - Allround, Gezondheidscoach - Allround, ICT & Webdevelopment Allround, Interieurstylist - Allround, Kinderzorg - Allround, Mode en Creatie - Allround, Mental Coach - Allround, Modestylist - AllroundblogRelatedAll

previousLabel

Anti-cyclisch ondernemen

nextLabel

De 5 belangrijkste elementen van Visual Merchandising

mostRead

De 3 belangrijkste verschillen tussen NHOC en MBO

10/01/2019

5 goede manieren die klanten waarderen

15/11/2018

Beginnen met een thuisstudie? Stel jezelf deze vijf slimme vragen!

02/11/2018

relatedCourses

Access Microsoft

Kies voor de cursus Access Microsoft en studeer op je eigen tempo, waar je wil.

Accountmanager

Behaal jouw beroepsdiploma! NHBO en ISO Gecertificeerd. Word accountmanager in 6 maanden

ADHD Coach

Tijdens de opleiding ADHD Coach krijg je inzicht in hoe je met kinderen met ADHD omgaat.

Administratief Medewerker

Ga voor een gevarieerd takenpakket met daarbij veelbelovende doorgroeimogelijkheden.

Beauty Adviseur - Allround

Alles te weten komen over beauty, make-up, massage, nagelverzorging, etc.?

courseMaterial

Massage Districos