Student in de spotlight: Kirsten Massot (Administratief medewerker)

17/12/2019 Robert de Bruijn

Een opleiding waar je meteen de vruchten van plukt: dat is het verhaal van Kirsten Massot (27) uit Kerkrade. Zij volgde de opleiding Administratief Medewerker, liep stage op het gemeentehuis én scoorde daar meteen een nieuwe baan. 

Een opleiding met resultaat

Kirsten kreeg het goede nieuws al 3 maanden na de start van haar opleiding: ze mocht starten als administratief medewerker op de afdeling Toerisme van de gemeente Kerkrade, haar woonplaats. Met behulp van een gedegen opleiding kwam ze als sterkste kandidaat uit de bus. Ze heeft bovendien een baan vlakbij huis die helemaal aansluit met haar studie aan onze school. Weer een mooi succesverhaal!

Met veel trots deelde Kirsten het leuke nieuws met Fabiënne, haar docent van de opleiding Administratief Medewerker. Zij was natuurlijk blij om te horen dat ze alweer een student had klaargestoomd voor het werkveld.

Een stage loont

Kirsten liep tijdens haar opleiding stage op een andere afdeling van de gemeente. "Ik ben blij dat ik ervoor heb gekozen stage te lopen. Ik deed het puur voor de ervaring en omdat het mooi is op mijn cv. Maar er direct een baan aan overhouden, dat had ik niet verwacht. Het is echt een topwerkplek, waar ik alles wat ik heb geleerd tijdens mijn opleiding direct uitvoer. Ja, ik hoop hier nog wel even te kunnen blijven", lacht ze. Een gouden tip voor alle andere studenten die snel aan de slag willen na hun opleiding: volg een stage, dan komt je droombaan ineens heel snel binnen handbereik.

Wij wensen Kirsten enorm veel succes in haar nieuwe functie!


Competences and skills

  • Je eigen administratie in orde brengen
  • Time Management en agendabeheer
  • Facturen, contracten en lijsten opmaken


Administratief Medewerker, a profession with a future!

Practical info

  • Diploma
  • Homestudy
  • 3-6 months on average
  • €587€410.90

Course content

  • Je toekomstmogelijkheden als administratief medewerker
  • Starten als administratief medewerker in bijberoep
  • Je eigen administratie in orde brengen
  • Communicatietechnieken
  • Boekhoudkundige verwerkingen toepassen
  • Werken met tabellen en grafieken
  • Facturen, contracten en lijsten opmaken
  • Contacten met klanten onderhouden
  • Professionele zakelijke brieven en e-mails schrijven
  • Een vergadering correct voorbereiden en verslag schrijven
  • De verschillende afdelingen van een bedrijf leren kennen
  • Het belang van een geordend klassement en archief
  • Spreek- en gesprekstechnieken
  • Time Management en agendabeheer
  • Leren werken met Word en Excel

Available in



Previous

Zo maak je je goede voornemens toch nog waar

Next

5 tips voor een perfecte start van het nieuwe jaar

Related courses


Administratief Medewerker

Study fields


Administratie & Receptie

Marketing & Communicatie

Computervaardigheden

Tags


Opleiding administratieOpleiding administratief medewerkerCursus administratieCursus administratief medewerkerThuisstudie administratieThuisstudie administratief medewerkerExcelWordOutlookAdministratieve werkzaamheden

Most read


De 3 belangrijkste verschillen tussen NHOC en MBO

10/01/2019

5 goede manieren die klanten waarderen

15/11/2018

Beginnen met een thuisstudie? Stel jezelf deze vijf slimme vragen!

02/11/2018

Share