Schrijven/Fictie

Fictie

Fictie is helemaal jouw ding, maar zelf sta je ook te springen om verhalen uit je pen te toveren. Met deze professionele schrijfopleidingen moet dat zeker lukken.

voor beginners én gevorderden

voor echte boekenwurmen

met persoonlijke begeleiding

op maat gemaakte cursussen

via online cursusmateriaal

alles leren over fictie

praktijkgericht en up-to-date

allCoursesWithinSubtheme Fictie

Creatief Schrijven

Creatief Schrijven, cpProfessionWithFuture

Altijd al jouw eigen boek willen uitgeven? Of wil je jouw schrijfvaardigheden ontwikkelen?

Kinderverhalen Schrijven

Kinderverhalen Schrijven, cpProfessionWithFuture

Wil jij je wens uit laten komen van het uitgeven van je eigen kinderboek?

Scenarioschrijver

Scenarioschrijver, cpProfessionWithFuture

Krachtige en originele scenario’s schrijven? Deze cursus leert je hoe! Word scenarist.

Verhalen Schrijven

Verhalen Schrijven, cpProfessionWithFuture

Wil jij onder meer leren hoe je een verhaal opbouwt en dialogen in jouw verhaal creëert?

beSureOfYourFuture

Een goede schrijver vindt overal werk. Je kan aan de slag in de marketing en met je storytelling helpen de boodschap van bedrijven te verkondigen. Of je begint gewoon als freelancer en schrijft romans, kortverhalen, scenario´s, kinderboeken, theaterstukken, noem maar op! In welke richting je ook wilt gaan, zolang je bereid bent om er volledig voor te gaan, kom je er sowieso.

Ik werk in een Vlaamse uitgeverij en krijg dagelijks manuscripten voorgeschoteld van beginnende of ervaren schrijvers. We krijgen er letterlijk honderden toegestuurd. Veel manuscripten zijn amper de moeite waard, maar af en toe zitten er wel wat interessants tussen. Je ziet meteen welke schrijvers een schrijfcursus hebben gevolgd. Hun verhalen zijn veel beter geschreven, er zit een duidelijke structuur in en de personages zijn deftig uitgewerkt. - employerSpeaks

trendsCapitalized

Ondanks de stijgende digitalisering van onze maatschappij, blijkt het dat een groot deel van de bevolking een goed boek nog altijd kan appreciëren. In de steeds drukker wordende samenleving is het enorm relaxerend om even tot rust te komen met een goed boek. Meer dan ooit zijn er dus talentvolle vertellers nodig.

Fictie, hundredPercentOfTheTime

E-readers zijn al jaren in opkomst. Veel mensen hebben een tablet of een smartphone waarop ze boeken kunnen lezen. Dat is handig voor tussendoor even te lezen, op de bus of tijdens de lunchpauze. Je hoeft niet te sleuren met een pakket boeken wanneer je op vakantie gaat, en je hoeft niet eens van je zetel op te staan om een nieuw boek aan te schaffen. Tal van voordelen dus, maar toch houden nog veel mensen van een fysiek boek. Wat verkies jij?

Dankzij de cursus Creatief Schrijven heb ik mijn schrijftalent helemaal kunnen ontplooien. Door de praktijkgerichte inhoud en opbouwende kritiek van de docent ben ik erin geslaagd een eerste verhaal te schrijven. Zonder de cursus zou ik de nodige basis niet hebben en niet weten waar ik moest beginnen. - exStudentSpeaking

Robert de Bruijn

Opleidingsverantwoordelijke

Een cursus uit het thema Fictie is zowel voor liefhebbers van goede boeken als voor professionele schrijvers een uitstekende keuze. Je leert alles over hoe verhalen in elkaar zitten en wat ze nu net zo intrigerend maakt. Zo krijg je een inkijk in het schrijfproces en weet je exact hoe je er zelf aan moet beginnen. Een aanrader voor elke boekenwurm!

niceToKnowHeader

• Dan Brown, schrijver van de populaire thriller De Da Vinci Code, was voor zijn succes een popzanger. Een van zijn albums had de naam Angels and Demons, net zoals een van zijn andere romans.
  • Schrijfster JK Rowling wou haar voornaam Joanne niet voluit gebruiken, uit schrik dat mensen een boek over magie en tovenaars niet zouden accepteren als ze wisten dat een vrouw het geschreven had.
  • Schrijver Jack Kerouac heeft voor zijn tweede versie van On the Road een rol papier gemaakt van meer dan 30 meter lang, zodat hij niet zou moeten stoppen met typen op zijn schrijfmachine.