Filmen

Wil je graag jouw eigen filmpjes bewerken en monteren? Heb je een oog voor compositie en zie je een verhaallijn zich al zo voor je ontwikkelen? Dan is een opleiding uit het subthema Filmen zeker iets voor jou! Je leert video's monteren in de stijl die je zelf wilt. Knip en plak daarbij scènes aan elkaar, breidt de actie uit en bouw de spanning op.

Onze docenten helpen je om alles tot in de puntjes te begrijpen zodat je met jouw kennis ook echt in de praktijk aan de slag kan. De cursussen zitten vol tips & tricks, oefeningen en extra lesmateriaal, zodat jij alles leert wat je nodig hebt om een expert te worden.

flexibele opleidingen

waardevol diploma

les van vakexperten

persoonlijke begeleiding

boordevol tips & tricks

hands-on mentaliteit

praktijkgerichte opleidingen

veel toekomstmogelijkheden

met digitaal leerplatform

up-to-date cursusmateriaal

allCoursesWithinSubtheme Filmen

Drone Foto- en Videografie

Drone Foto- en Videografie, cpProfessionWithFuture

Leren wat je altijd al hebt willen leren? Volg nu je roeping!

Scenarioschrijver

Scenarioschrijver, cpProfessionWithFuture

Krachtige en originele scenario’s schrijven? Deze cursus leert je hoe! Word scenarist.

Videograaf

Videograaf, cpProfessionWithFuture

Video's zijn er in alle soorten en maten: reportages, bedrijfsvideo's en vlogs.

beSureOfYourFuture

De audiovisuele sector is volop in ontwikkeling. Ook in de bedrijfswereld wordt video een medium dat steeds meer gebruikt wordt. Een allround filmer die professioneel beeldmateriaal kan bewerken en kennis heeft van verschillende bewerkingseffecten, is wat de sector nodig heeft. Met je diploma op zak heb je dus heel wat toekomstmogelijkheden en nieuwe carrièrekansen. Je kan meteen aan de slag. Begin te werken als videomonteur van bedrijfsfilmpjes of als beeldbewerker voor een marketingbedrijf. Wil je liever zelf video's maken voor je Youtubekanaal? De keuze is volledig aan jou!

Dankzij jullie opleidingingen ben ik thuis in verschillende vormen van film. Door deze kennis te combineren met mijn eigen visie, kan ik me goed onderscheiden van concurrenten. In de entertainmentinsutrie of gewoon met film kan je telkens iets extra's doen, waardoor de sector steeds waanzinnig blijft. - employerSpeaks

trendsCapitalized

De wereld van fim evolueert en groeit voortdurend, met nieuwe technieken, nieuwe effecten of trends die herzien worden. Het medium wordt ook steeds meer gebruikt binnen diverse sectoren. Zo heb je misschien al wel eens gehoord dat visual storytelling een belangrijk begrip wordt binnen de bedrijfswereld. Heel wat merken, bedrijven en diensten willen met originaliteit, echtheid en vooral eigen persoonlijkheid hun doelgroep bereiken. Hoe kan dat beter dan met film? Ook de wereld van VR is volop in ontwikkeling: Met virtual reality is het mogelijk om door een ontworpen gebouw te wandelen, schoenen aan je voeten te zien die je nog niet gekocht hebt of een presentatie te oefenen voor een grote zaal. De mogelijkheden zijn eindeloos!

Filmen, hundredPercentOfTheTime

Op sociale media duiken voortdurend dedicated, grappige of net confronterende video's op en in de app store vind je tientallen apps om je video's te bewerken. Ook in uitdagende tijden is video een ideaal medium om een bedrijf draaiende te houden of contact te maken met anderen. Denk maar aan de virtuele conferenties, meetings of presentaties. Met je kennis en montagetechnieken kom je op een markt terecht waar er actief naar jou gezocht wordt en waarin je je kennis kan bewijzen.

Enkele jaren geleden ben ik gestart als zelfstandig videomaker. Zo help ik bedrijven om mooie en relevante video content te maken, van idee en script tot opname en montage. Denk aan bedrijfsfilms, presentaties, interne video’s, event impressies, social media content of films over producten en diensten. Mijn ambitie is om mooie films te maken in een prettige samenwerking en met de beste persoonlijke service. Ik heb een opleiding montage gevolgd aan het Centrum voor Avondonderwijs om mijn skills nog wat uit te breiden en te versterken. Elke dag leer ik nog steeds enorm veel bij! - exStudentSpeaking

Robert de Bruijn

Opleidingsverantwoordelijke

Bewegend beeld is momenteel het communicatiemiddel bij uitstek. Naast films en series voor het grote publiek, ontwikkelen ook opdrachtfilms en nieuwe online media zich razendsnel. Het gevolg daarvan is een groeiende vraag naar jong talent en allround filmers. Onze opleidingen in de subcategorie Filmen spelen dan ook voor een groot deel in op die groeiende vraag.

niceToKnowHeader

• Uit onderzoek blijkt dat een op de tien marketeers virtual reality gebruikt in video.
  • Een onderzoek van eMarketer wijst uit dat bijna 80% van de video's op telefoons bekeken wordt.
  • E-learning, microlearning en trainingen via Instagram stories zullen ook sterk toenemen.
  • Nieuwe technologieën zullen het snel mogelijk maken om door te typen te zoeken in video's.