Schrijven

Schrijven zit in jouw DNA. Zie je een langdradige post op je social feed, dan beginnen je handen direct te jeuken. Bovendien laat jij je pen ook graag los op andere soorten copy, zoals een (auto)biografie.

Met onze schrijfopleidingen schud jij elk woord uit je mouw. Je leert verschillende schrijftechnieken van onze experts, zodat jij je schrijfkunsten naar een hoger niveau tilt. Na onze opleidingen verover jij de wereld als scenarioschrijver, (freelance) copywriter of auteur van je eigen boek.

Maak vandaag nog werk van je passie voor schrijven. Volg onze professionele schrijfcursussen!

allSubthemesWithinTheme Schrijven

Blogs

Commercieel

Copy en content

Fictie

Kinderboeken

5 homestudies

Literatuur

Schrijfvaardigheden

6 homestudies

Verhalen

6 homestudies

beSureOfYourFuture

Creatief en zakelijk schrijven zijn voor veel organisaties essentiële skills. Grote kans dat jij onmisbaar wordt als je jouw schrijftalenten verder ontwikkelt. Je werkt freelance of in loondienst bij een tekstbureau of andere organisatie. Waar je aan moet denken? Auteur, copywriter, tekstschrijver, content marketeer… You name it!

"Als tekstbureau zijn we voortdurend op zoek naar tekstschrijvers met een unieke en krachtige schrijfstijl. Naast talent moeten ze vooral passie hebben voor schrijven. Na het volgen van de schrijfopleidingen aan deze school hebben ze genoeg kennis om direct aan de slag te gaan. We nemen ze graag in dienst!" - employerSpeaks

Schrijven

trendsCapitalized

Schrijven voor je bezoekers, SEO copywriting, begrijpelijk schrijven, top-down schrijven: zomaar wat termen die je voorbij ziet komen tijdens het googelen. Steeds meer mensen maken kennis met hun innerlijke tone of voice. Ze beginnen een eigen website om hun werk te promoten, gaan als influencer en blogger aan de slag of zetten hun eerste verhaal op papier. Een succesvolle carrière ligt daarmee binnen handbereik. Met jouw passie voor contentcreatie is alles mogelijk!

Schrijven, hundredPercentOfTheTime

Copywriting is veel meer dan het schrijven van teksten. Het is een tool geworden om lezers aan je te binden. Aan de ene kant ligt de focus op zoekwoordenonderzoek, maar aan de andere kant is een inhoudelijke en begrijpelijke tekst ook belangrijk. Copywriting draait om het creëren van een toegevoegde waarde voor de lezer. Daarvoor is het nodig dat je de lezer kent én dat je precies weet waarover je schrijft.

Ik liep al een jaar rond met het idee om een eigen roman te schrijven. Om mijn kennis te vergroten, ben ik de thuisstudie ‘verhalen schrijven’ gaan volgen. Met de tips en tricks uit die opleiding verliep het schrijfproces veel gemakkelijker. Zo slaagde ik erin om eindelijk een boek te schrijven. De volgende stap? Dat wordt de opleiding ‘eigen boek uitgeven.’ - exStudentSpeaking

Robert de Bruijn

Opleidingsverantwoordelijke

Als je content gaat creëren, dan doe je dat vaak voor een bepaalde doelgroep. Foutloos schrijven is een must, maar het gaat er ook om dat je de doelgroep raakt. Als je een van onze schrijfopleidingen hebt gevolgd, begrijp je veel beter hoe je lezers denken en waar ze behoefte aan hebben. Dat maakt je echt een professional.

niceToKnowHeader

• Dagdromen helpt om creatief en out of the box te denken.
  • Veel lezen zorgt ervoor dat je beter wordt in schrijven.
  • De succesformule van veel auteurs bestaat uit een combinatie van aangeboren eigenschappen, zelfdiscipline en heel veel oefenen.
  • Voor de hand liggende clichés zijn funest voor je brein. Beter ga je op zoek naar woorden die ongeveer hetzelfde zeggen, maar dan vanuit een andere invalshoek.