Grafische Vormgeving

Een website vormgeven, brochures ontwerpen of aantrekkelijke video’s maken voor social media: als toekomstig grafisch vormgever doe jij het allemaal! Met jouw oneindige passie voor design en creativiteit laat jij ieder merk of bedrijf stralen.

Binnen het thema Grafische vormgeving heb je veel vrijheid om jouw grafische skills te ontwikkelen. Je maakt kennis met programma’s als Photoshop, Illustrator, InDesign en SketchUp 3D. Na afloop bedenk jij unieke en creatieve hoogstandjes die echt opvallen!

Honderden studenten hebben een of meerdere grafische opleidingen bij ons gevolgd en zijn nu succesvolle ontwerpers. Nu jij nog! Maak je keuze uit ons aanbod van professionele opleidingen en schrijf je in.

allSubthemesWithinTheme Grafische Vormgeving

Fotobewerking

1 homestudy

Grafisch ontwerp

6 homestudies

Videobewerking

mhcomingsoon

Webdesign

3 homestudies

beSureOfYourFuture

Grafisch vormgevers worden tegenwoordig in elk bedrijf gevraagd. Dus dat solliciteren gaat met jouw diploma helemaal vanzelf! Of word je eigen baas en ga aan de slag als zelfstandig freelance Photoshop-, Illustrator- of webdesigntalent? Alles is mogelijk, want als grafisch vormgever ligt de wereld aan jouw voeten.

We hebben sinds kort twee designers in dienst. Zij hebben allebei hun diploma in grafische vormgeving behaald bij deze onderwijsinstelling. Dankzij mijn twee nieuwe toppers is ons bedrijfslogo vernieuwd, ziet de website er strak uit en gebruiken we meer filmpjes. Klanten weten ons nu veel beter te vinden! - employerSpeaks

Grafische vormgeving

trendsCapitalized

De digitalisering vond al snel zijn weg naar de grafische sector. En dat is een voordeel voor jou. Grafische programma’s en apps zijn gebouwd voor de 21ste eeuw en werken tegenwoordig op elke computer. Wanneer je in een bedrijf aan de slag gaat, is de kans ook groot dat je met Adobe aan de slag gaat. Wij leren je met al deze programma’s werken. Zo wordt jouw cv nog sterker en ben je optimaal voorbereid op elke uitdaging die op je afkomt.

Grafische Vormgeving, hundredPercentOfTheTime

Innovaties op het gebied van grafische programma’s, vormen, lettertypen en 3D volgen elkaar in een snel tempo op. De focus ligt op een persoonlijke ‘user experience’, gecombineerd met een flinke dosis creativiteit. Juist omdat de mogelijkheden eindeloos zijn, is deze sector erg veelzijdig.

"Ik heb altijd al willen leren photoshoppen. Dus vorig jaar besloot ik er eindelijk een cursus in te volgen. Door deze kennis ben ik begonnen als part-time zelfstandige, maar het is mijn droom om dit full-time te doen. En ik weet zeker dat dat op termijn zeker haalbaar is met alles wat ik geleerd heb!" - Jeroen - exStudentSpeaking

Robert de Bruijn

Opleidingsverantwoordelijke

"Of je doel nu is om je professioneel bij te scholen, een nieuwe baan te zoeken of zelfstandig aan de slag te gaan, deze opleidingen zijn voor jou. Stap voor stap maak je kennis met de meest gebruikte grafische programma’s tot je er zelf expert in wordt. Gewoon doen. Schrijf je vandaag nog in."

niceToKnowHeader

• De oude Egyptenaren worden met hun hierogliefen vaak gezien als ‘s werelds eerste logo-ontwerpers.
  • Van alle logo’s op deze aardbol is die van Nike misschien wel het meest herkenbaar. Maar wist je dat het werd ontworpen door een student?
  • De eerste versie van Photoshop kwam al in 1990 uit.
  • De eerste website is eigenlijk een stuk minder oud dan je misschien denkt. Pas in 1991 stond deze online.